Forum Index
shamskm.com Home

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Inseparable verbs in German and their usage

Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> German as a Foreign Language (Deutsch als Fremdsprache)
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Admin
Site Admin

PostPosted: Tue Dec 13, 2016 7:02 pm    Post subject: Inseparable verbs in German and their usage Reply with quote

In previous lesson we discussed about separable verbs and thier usage. Here we will talk about inseparable verbs with examples.

The following prefixes form inseparable verbs - regardless of tense or form of the verbs, these prefixes are always attached with the main verbs and are never separated!

be-, emp-, ent-, er-, ge-, miss-, ver-, zer-

Study the following examples:

be-

besuchen - to visit

Wie oft besuchst du deine Eltern? - How often do you visit your parents?

Ich besuche meine Eltern einmal im Monat – Once a month I visit my parents.

bearbeiten – to work on something, to rework

Beiliegend finden Sie den Entwurf unseres Vertrags, den Sie weiter bearbeiten können - Please attached find the draft of our contract, which you can further edit.

Beiliegend finden Sie die erste Version unseres Umweltberichts, die Sie weiter bearbeiten können - Please attached find the first version of our environmental report, which you can further edit.

bezahlen – to pay

Ich habe die Rechnung schon vor mehreren Tagen bezahlt - I have already paid the bill several days ago.

beantworten - to answer, to reply to something

Bitte beantworten Sie die folgenden Fragen - Please answer the following questions.

Meine Fragen wurden noch nicht beantwortet - My questions have not been answered yet.

emp-

empfehlen - to recommend

Der Arzt hat mir empfohlen, so wenig wie möglich zu rauchen - The doctor recommended me to smoke as less as possible.

Der Arzt hat mir empfohlen, mit dem Rauchen sofort aufzuhören - The doctor recommended me to quit smoking immediately.

Die Kellnerin hat mir diesen Rotwein aus Italien empfohlen - The waitress recommended me this red wine from Italy.

Ich würde dir empfehlen, mit der Sache vorsichtig umzugehen - I would advise you to deal with the matter carefully.

empfangen - to receive

Wir wurden sehr herzlich empfangen - We were greeted very warmly.

ent-

entdecken - to discover

Wer hat Amerika entdeckt? - Who has discovered America?

Im Jahr 1492 entdeckte der italienischer Seefahrer Christoph Kolumbus Amerika. Er war auf dem Weg nach Indien. - In 1492, the Italian voyager Christopher Columbus discovered America. He was on his way to India.

Forscher haben ein neues Medikament gegen Krebs entdeckt - Researchers have discovered a new drug against cancer.

entstehen – to arise

So entstehen Missverständnisse......This is how misunderstandings arises......

er-

erwarten – to expect something from someone

Das habe ich nicht von dir erwartet! - I did not expect that from you!

erzählen – to narrate

Erzähl mal, wie deine Afrika-Reise war! - Tell me how your trip to Africa was!

erkennen – to recognise

Diese Nachricht wurde als Spam erkannt und vom Administrator entfernt - This message was recognized as spam and removed by the administrator.

In der Not erkennt man seine Freunde - A friend in need is a friend indeed.

ge-

gehören – to belong to someone

Wem gehört das Auto? - To whom does the car belong?

Es gehört mir – It's mine.

Dazu gehören zum Beispiel........ This includes, for example..........

Zum Tango gehören immer zwei - It takes two to Tango.

miss-

missbrauchen – to abuse

Mein bester Freund hat mein Vertrauen missbraucht - My best friend has abused my trust.

Er hat das Vertrauen seiner Familie missbraucht - He has abused his family's trust.

ver-

vernichten – to annihilate

Der Täter hat alle Unterlagen vernichtet, damit man ihm nichts nachweisen kann - The perpetrator has destroyed all the documents, so that he can not be indicted.

verlängern - to extend

Der Vertrag wurde für zwei weitere Jahre verlängert - The contract has been extended for two more years.

verlaufen – to run, to process

Welche Linien verlaufen parallel zueinander ? - Which lines run parallel to each other ?

zer-

zerreißen – to tear something

Mein Herz ist zerrissen, du liebst mich nicht! - My heart is torn apart, you don't love me!

Zerstören – to destron

Bei einem Großbrand wurden Montagnachmittag große Teile eines Dreifamilienhauses an der Torstraße zerstört - In a large fire on Monday afternoon, large parts of a three-family house at the Torstrasse were destroyed.

Ein schweres Unwetter hat gestern alle Häuser in diesem kleinen Dorf zerstört - A severe storm has destroyed all the houses in this small village yesterday.

Read on: Separable Verbs in German and their usage

*Recommended:

Read wonderful articles (English & German) on Science & Tech, Environment, Health and many other topics only on BlogArena.

Have comments or suggestions? Let us know: info@shamskm.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> German as a Foreign Language (Deutsch als Fremdsprache) All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum